Jaarstukken 2019

Leren, participeren en ondersteunen

Onderwijs

Wat wilden we bereiken?

  • Kwalitatief goed onderwijs en een passende, geschikte hoeveelheid schoolgebouwen die duurzaam en fris zijn, met een goede spreiding binnen de gemeente.
  • Kwetsbare kinderen en jongeren zijn vroeg in beeld en worden zodanig ondersteund dat zij zo goed mogelijk hun schoolcarrière kunnen doorlopen.
  • De kwaliteit van onderwijs en het soort opleidingen dat leerlingen volgen, sluit zo goed mogelijk aan op de vraag in de regionale arbeidsmarkt.
  • Voorkomen en terugdringen van laaggeletterdheid.

Beleidsindicatoren

Indicator

Toelichting

Bron

Streefwaarde 2019

Realisatie 2019

Streefwaarde 2020

Absoluut verzuim

Aantal per 1.000 leerlingen van
5 - 18 jaar

Betreft het aantal leerplichtigen dat niet staat ingeschreven op een school.

Ingrado

0,2%

1,3 (2018)

0,2%

Relatief verzuim

Aantal per 1.000 leerlingen van
5 - 18 jaar

Betreft het aantal leerplichtigen dat wel staat ingeschreven op een school maar ongeoorloofd afwezig is.

Ingrado

< 5,5%

76 (2018)

< 5,5%

Voortijdig schoolverlaters (VSV-ers) zonder startkwalificatie (VO en MBO)

Het percentage van het totaal aantal leerlingen (12 - 23 jaar) dat zonder startkwalificatie het onderwijs verlaat.

Ingrado

< 1,8%

2,2% (2018)

< 1,8%

Deze pagina is gebouwd op 07/14/2020 13:02:46 met de export van 07/14/2020 12:58:50