Jaarstukken 2019

Bestuur en dienstverlening

Bestuur

Wat hebben we daarvoor gedaan?

  • Wij voeren onze (wettelijke) taken uit op het gebied van onder meer ondersteuning van gemeenteraad en commissies, kern- en wijkgericht werken en informatievoorziening via onder andere de website en social media.
  • Wij hebben kaders en uitgangspunten vastgelegd in de Inspraak en Participatieverordening Nissewaard 2020 voor het betrekken van inwoners, ondernemers en andere partners bij vorming en uitvoering van beleid.
  • De nieuwe burgemeester is ingewerkt.
  • College en raad zijn met elkaar in gesprek over hoe we op de thema’s bereikbaarheid en ziekenhuis/acute zorg onze wensen onder de aandacht kunnen brengen van relevante partijen. Vervolgens zullen hierop acties worden ondernomen.
  • De voorbereidingen van de aanbesteding voor het verkrijgen van een nieuwe accountant zijn afgerond. De aanbesteding vindt begin 2020 plaats. In 2019 is een nieuwe rekenkamer aangesteld.
  • Er is in het voorjaar van 2019 gerapporteerd over de bevindingen uit de enquête die eind 2018 onder onze inwoners is gehouden, de Nissewaard Peiling.
  • Wij zoeken (naast de gemeenten op Voorne-Putten) gemeenten op voor samenwerking die door een vergelijkbaar belang natuurlijke partners zijn. Een voorbeeld hiervan is de Regiodeal van de Zuid-Hollandse eilanden waarin afspraken zijn gemaakt om samen te werken aan de gebiedsgerichte opgaven.
Deze pagina is gebouwd op 07/14/2020 13:02:46 met de export van 07/14/2020 12:58:50